- Codi ètic i de bon govern
El Codi Ètic i de Bona Gestió, aprovat pel Consell d'Administració del passat 28 de juliol de 2020 i d'acord amb l'Auditor Intern de l'Entitat.
El Codi Ètic i de Bona Gestió és en si mateix l'expressió dels valors, principis i normes que han de guiar la nostra conducta íntegra, responsable i transparent, conforme a la Llei i en virtut dels més alts estàndards ètics i morals.
El Codi no abasta totes les situacions possibles, sinó que estableix els criteris per a orientar la conducta de les empleades i empleats en l'Empresa Pública de Sanejament d'Aigües de la Comunitat Valenciana.
Aquest Codi és, alhora, la nostra targeta de presentació, que ha de marcar els fonaments de les relacions de les empleades i empleats entre si, i d'aquestes amb proveïdors, clients, institucions públiques i privades, col·laboradors externs i societat en general.
- Plan Antifraude
La Orden HFP/1030/2021, de 29 de septiembre, por la que se configura el sistema de gestión del Plan de Recuperación transformación y Resiliencia (PRTR), en su artículo 6.1 dice:
“Con la finalidad de dar cumplimiento a las obligaciones que el artículo 22 del Reglamento (UE) 241/2021 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 12 de febrero de 2021, impone a España en relación con la protección de los intereses financieros de la Unión como beneficiario de los fondos del MRR, toda entidad, decisora o ejecutora, que participe en la ejecución de las medidas del PRTR deberá disponer de un «Plan de medidas antifraude» que le permita garantizar y declarar que, en su respectivo ámbito de actuación, los fondos correspondientes se han utilizado de conformidad con las normas aplicables, en particular, en lo que se refiere a la prevención, detección y corrección del fraude, la corrupción y los conflictos de intereses”.
La Entidad de Saneamiento de Aguas Residuales de la Comunitat Valenciana (EPSAR), tiene la condición de entidad ejecutora, por lo que en el marco del PRTR tiene que contar con un Plan de Medidas Antifraude, así el pasado 11 de mayo de 2023, el Consejo de Administración aprobó dicho Plan, con una variable, que consistía en extenderlo a todos los procesos de contratación y de gestión que llevase a cabo la Entidad, indistintamente de la procedencia de los fondos a ejecutar.
- Declaración institucional de lucha contra el fraude
- Comité d'ètica i canal ètic
El passat día 21 de juliol, el Consell d’Administació de l’Entitat, en reunió celebrada en la nova delegació d’Alacant (EDAR l’Alacantí Nord), va aprobar el document que desenvolupa el Comité d’Ètica de l’EPSAR, així com la creació d’un Canal Ètic com a medi per posar en coneiximent del Comité qualsevol conducta que presumiblement pogués ser irregular, es a dir, constitutiva de frau, corrupció o conflicte d’interés, entre altres suposits.
Este document ve a ser complementari del Còdig Ètic y de Bona Gestió, sent aquell la declaració d’intencions i la nostra norma d’obligat compliment i este nou el que defineix l’òrgan encarregat d’atendre qualsevol supòsit que se’ls transmeta i, al mateix temps, el Canal Ètic es el medi principal entre altres, que dona seguretat a l’hora de posar en coneiximent del Comité qualsevol circumstància que comporte un suposat acte irregular. Tot aixó sense detriment de que puguen actuar latrs nivells administratius i/o judicials.
Correu del canal ètic: canal_etico@epsar.gva.es